Ny app ændrer synet på levering
En ny app fra DPD skal gøre levering mere bekvemmelig for pakkemodtagere
Den internationale transportør DPD offentliggør, at de i efteråret 2015 lancerer en ny og gratis app til pakkemodtagere, som forbedrer deres leveringsoplevelse.Modtageren skal blot oprette en personlig profil med sine særlige leveringspræferencer og får herefter adgang til en række nye services.
- App’en fungerer som en portal, hvor du kan se alle de varer, som er på vej til dig, så du ikke skal tracke hver enkelt pakke. Du skriver dine leveringspræferencer ind, så transportøren kan se, hvor og hvornår pakken ønskes leveret. Derudover kan du løbende aftale med transportøren, hvis dine præferencer måtte ændre sig, forklarer DPD UK CEO, Dwain McDonald.
DPD’s kommende app hænger godt sammen med deres leveringsservice Predict, som de lancerede i marts 2010 i Storbritannien.
Predict lover levering inden for kun én time og med mulighed for, at modtageren kan ændre betingelserne for sin levering helt ned til 15 minutter, før den leveres. Den prisvindende service har skaffet DPD mange nye samarbejder med store detailhandlere.
Koncerndirektør i softwarevirksomheden EDI-Soft, Steffen Pasgaard, tror på, at DPD’s kommende app også vil blive velmodtaget og have stor betydning for både webshops og muligvis påvirke andre transportører til at gå i samme retning.
Leveringsoplevelsen har stor betydning for kunden
Steffen Pasgaard er begejstret for DPD’s innovative løsninger, som han siger fremmer en dialog mellem transportør og modtager frem for den hidtidige monolog:
- Med DPD’s app kan transportøren få feedback fra modtageren om ønsket leveringstidspunkt og -sted, så leveringsproblemer mindskes eller helt elimineres. Det forbedrer leveringsoplevelsen for modtageren og ikke mindst transportøren.
Fleksibilitet og leveringsmuligheder i webshoppen er vigtige faktorer i kundernes købsbeslutning ifølge Steffen Pasgaard:
- Kunder vægter leveringsmuligheder højt, når de handler på nettet. DPD fortsætter trenden med fleksibilitet helt ud i sidste led af leveringen, og det kan have stor konsekvens for, hvilken webshop kunderne vælger at handle i.
Steffen Pasgaard tror på, et øget fokus på service, innovation og differentiering inden for leveringsydelser er nødvendigt, hvis webshops og transportører skal omstille sig til forbrugernes fremtidige krav.
-hawin